Josefin - The One And Only - Högling

Avslut med vinglas i högsta hugg
Eftersom jag och Tobbe skrattade så vi tjöt när vi kollade på bilderna tagna under dagen så blev med förståeliga skäl det inget inlägg skrivet. Så jag gör det nu istället innan flyget tar oss tillbaka till regniga Sverige. Vi startade lördagen innan Barcelona vaknade till liv då vi skulle ta tåget till Villa Franca! De har även en enorm marknad där på morgonen som vi ville besöka innan vi skulle till själva höjdpunkten - vingården Albert i Noya! Vi njöt av solen i ansiktet medans vi strosade runt bland alla färska grönsaker, frukter och prylar. Sedan tog vi in på ett litet café, fortsatte att strosa bland de vackra gatorna innan vi tog taxi till vingården. Det var helt fantastiskt vackert där! Helt som i en saga! Vi fick varsitt glas och avnjöt ett vitt vin medans vi inledde vår rundtur runt vinrankorna och gården. Vid varje mer långvarigt ’informations-stopp’ fick vi ett nytt vin att smaka. Det andra vinet var ett syrah och det andra var på en inhemsk druva vid namn Belat. Vi hade everkligen så kul! Sedan blev det en storslagen brunch uppdukad på deras trädgård med utsikt över vingården medans vi serverades ett cava gjort på champagne-metoden (alltså dubbel jäsning). Allt var verkligen supergott! Vi fick flaskorna som blev över och jag köpte en ett ytterligare till bordet. Det var en väldigt vinglig middagsklubb som efter desserten tog taxin därifrån, haha! Jag och Tobbe besökte matmarknaden senare på kvällen där vi både dansade lite och delade på tre små förrätter innan vi sammanstrålade med resten för en sen middag. Och vips så var vår semester slut. Jag förstår inte vart tiden tagit vägen. Men vi har redan börjat prata om våra framtida destinationer tillsammans, så jag hoppas att jag och min alldeles för snygga bättre hälft kan fortsätta upptäcka världen ihop!