Josefin - The One And Only - Högling

Smaken av grillad banan
Hejsan alla Vikingar hemma i Sverige! Här har et varit en varm dag och vi har kokat på mikrobiologen. Vi riktigt längtar till helgen då vi får ta fredagseftermiddagen ledig för att få se den resterande delen av templena som jag och Alexander missade på söndagen! Idag inledde jag dagen med mig morgontur, och det ar så härligt ute! Lite svalt och inte mycket folk. Det är så skönt att vara friskare!
Dagen har flytit på bra och efteråt så provade jag äntligen de grillade bananerna på spett och den grillade potatis/banan-bullen. Det var faktiskt gott, helt över min förväntan! I Kambodja har de massa små mopeder med inbyggda små "matvagnar" kan man säga, som kryllar överallt! Nästan som en variant av streetfood. De har även otroligt många fruitshakes som är supergoda och vagnar där de gör olika glassar på beställning. Siem Reap är en jätterolig stad som är i ständig rörelse, men vi märker verkligen att det är en turiststad. Vi tog en promenad hem, käkade på hotellet, tränade lite vid poolen och nu kopplar vi av på rummet. Ansökning till Centralsjukhuset för BMA har kommit ut nu också så vi kikar lite på det och finputsar våra personliga brev, haha! 
Massa kramar ifrån Kambodja!!
 
#1 - mams

å vad gott med ledig eftermiddag på fredag o ha möjlighet o besöka templen ni missade :)) spännande med banan och potatisbullar...mormor o pelle har haft en toppensemester. idag har mams med hjälp av tina köpt en soffa i gråbeigt på ikeas fyndlager för 3500. Fick 3000 i rabatt, inte dåligt eller hur :)) egentligen var det en del av en stor soffa som inte skulle säljas längre men mams är
supernöjd...blir som en tresitssoffa...:)) mycket fin bild på dig...:)) många mamskramär

Svar: Det var verkligen jättehärligt! Haha, så mormor hann inte bli uttråkad med andra ord? :D Nej men vad spännande!! Ska bli superkul att se! Jag ser jättemycket fram att påbörja våra lägenheter och sådär när jag kommer hem. Har du hört att Sandra fått ett jobb och blivit erbjuden en 2:a i rud? Så glad för henne skull!Massa kramar!
Josefin - The One And Only - Högling

#2 - MonicaHogling

Det låter gott med grillad banan sånt gillar jag också.







r





















Låter gott med grillad banan sånt gillar jag också. Bra att Du och Alexander kommer iväg och få se templen Ni missade. Fin bild på Dej roligt att se att
Du har det bra. Här har jag gått runt med en besiktningsman och en kille från Balko och besiktigat 63 balkonger som nu är klara att inreda de är så stora och fina. Skönt att de är klara det har varit mycket med buller, spikande och stora fordon som väsnat och kört runt stora grejer. Nu återstår att ordna med parkeringen, gräsmattor och asfalt som skadats men det får vi ta till våren:-) "farmorskramis"


l



Svar: Ja det var verkligen gott, och så billigt! jag fick fyra grillade bananer och potatisbullen för 6kr, ett helt ok pris :D Vad skönt för dig att det lugnar ner sig, och det måste vara härligt att se resultatet! :D där måste vi ta en kopp kaffe någon gång, så jag får se den nya balkongen½Massa kramar!
Josefin - The One And Only - Högling

#3 - MonicaHogling


Nu blev det fel hade skrivit betydligt mera men det försvann. Börjar om från början är inte så lätt att hålla fingrarna i styr.
Fint kort på Dej skönt att se att Du mår bra. Roligt att Du och Alexander får åka och se templen Ni missade. Våra balkonger är klara nu och jag har gått runt med en besiktningsman och en kille från Balco och besiktigat 63 balkonger. Skönt att de är klara och jobbarna har tagit bort alla maskiner och fordon från parkeringen och allt oväsen har tystnat, Nu återstår att få ordning på asfalt, gräsmattor, muren och belysningen men det tar vi till våren:-) Ha det gott älskar Dej "farmorskramar"










r





















Låter gott med grillad banan sånt gillar jag också. Bra att Du och Alexander kommer iväg och få se templen Ni missade. Fin bild på Dej roligt att se att
Du har det bra. Här har jag gått runt med en besiktningsman och en kille från Balko och besiktigat 63 balkonger som nu är klara att inreda de är så stora och fina. Skönt att de är klara det har varit mycket med buller, spikande och stora fordon som väsnat och kört runt stora grejer. Nu återstår att ordna med parkeringen, gräsmattor och asfalt som skadats men det får vi ta till våren:-) "farmorskramis"


l


#4 - Smul

Ahh, hemmagjord glass och fruitshakes - vad gott! Fina bilder - särskilt den på dig då... Njut på! Vad är det för ansökan för resten? Är det för biomedicinsk analytiker på Centralsjukhuset i KD, eller? Lycka till med denna, i alla fall...

Kramar i massor!

/Smulen

Svar: Och allt är gjort på färsk frukt, så jag har verkligen inget att klaga på ;) Haha, jag har mina stunder antar jag. Ja det är för hela värmlands landsting ungefär, alla enhetscheferna kommer sitta tillsammans och välja ut vilka de vill ha. Tyvärr har servern varit nere för mig men jag hoppas kunna söka så snart som möjligt!Massa kramar!
Josefin - The One And Only - Högling